Platební styk
Optimalizujte své toky platebního styku a zabezpečte svou likviditu – především u přeshraničních plateb.
- Rychlé časy provedení
- Dostupné a bezpečné národní a mezinárodní transfery
- Jedna kontaktní osoba pro všechny transakce
Úprava finančních limitů při hotovostních transakcích osob „neklientů“
Na základě požadavků rakouských dohledových orgánů dochází od 1.7.2020 k úpravě výše limitů pro provádění identifikace a kontroly klienta při hotovostních transakcích.
Novinka se týká pouze osob „neklientů“, tedy osob, které přichází do banky provést jednorázovou hotovostní transakci – vklad na účet vedený pro jinou osobu anebo směnárenskou operaci. Prohlášení o původu finančních prostředků, případně jiný doklad bude u takovýchto transakcí nutné předložit už při vkladu od 5000 eur nebo ekvivalentu, tj. cca 130 000 Kč (dosud 15 000 eur).
Standardizovaný nástroj platebního styku pro vnitrostátní a přeshraniční platby v eurech v rámci zemí SEPA.
Výhody SEPA úhrady:
- jednotné zadávání úhrad v rámci Evropy (vnitrostátních i zahraničních)
- žádný limit vzhledem k výši převáděné částky
- úspora nákladů a bezpečnosti díky standardizovaným evropským normám
- možnost racionalizace používáním celoevropsky jednotných bankovních dat
- možnost optimalizace při slaďování účtů strukturovanými informacemi o platbě
SEPA harmonizuje normy a systémy v evropském platebním styku, ale neupravuje poplatky. Za SEPA úhrady do zemí EU/EHP jsou účtovány vnitrostátní poplatky - vyjma SEPA úhrad do Švýcarska, Monaka, Andora a Vatikán (dle nařízení EU č. 260/2012).
SEPA inkaso je jednotný celoevropský systém provádění inkasních plateb v rámci zemí SEPA.
SEPA inkaso (inkaso spotřebitelské, resp. inkaso podnikatelské) se optimálně hodí k placení opakujících se plateb v eurech. K odepsání plateb z Vašeho účtu dochází automaticky. Ušetříte čas a peníze, nemusíte se starat o včasné placení.
Výhody pro příjemce plateb:
- stanovení data platby a výše částky umožňuje lepší plánování a nakládání s finančními prostředky
- úspora nákladů díky provádění elektronickou cestou
- omezení množství upomínek
Výhody pro plátce:
- datum platby nemusí být evidováno a nemůže být zapomenuto
- odpadá osobní návštěva banky
- spotřebitelsky přívětivé lhůty pro refundaci (SEPA inkaso spotřebitelské - Direct Debit CORE/COR1)
Rozdíly mezi SEPA inkasem spotřebitelským (Direct Debit CORE) a SEPA inkasem podnikatelským (Direct Debit B2B):
Smlouva:
V případě SEPA inkasa spotřebitelského je upravena smlouva mezi plátcem a příjemcem. V České republice je v případě SEPA inkasa spotřebitelského i podnikatelského příkaz plátce uložen v bance.
Lhůta pro podání reklamace:
V případě SEPA inkasa spotřebitelského má plátce lhůtu na podání reklamace v délce 56 kalendářních dnů po odepsání částky z účtu. V případě SEPA inkasa podnikatelského plátci nepřísluší žádné právo na podání reklamace.
Použití:
U privátních klientů je možné provádění pouze SEPA spotřebitelského inkasa.
U firemních klientů je možné provádění obou druhů SEPA inkasa.
Co je to mandát?
Mandát slouží jako zmocnění ze strany plátce pro příjemce, aby v případě splatnosti inkasoval platby z bankovního účtu plátce.
Co je to Creditor ID (kód CID)?
Kód CID (Creditor Identifier) je důležitou součástí mandátu. Je zasílán při každém inkasu a spolu s referenčním číslem mandátu umožňuje plátci jednoznačnou identifikaci mandátu. Kód CID je pro každého příjemce inkas předpokladem k tomu, aby mohl využívat SEPA inkasní platby. V České republice se žádá o kód CID výhradně prostřednictvím banky příjemce.
Díky úzké spolupráci s přední bankou činnou na poli zahraničního platebním styku Vám nabízíme optimální produkt pro platby v měně USD pro příjemce v Číně a Indii.
Výhody:
- Rychlá doba provedení
- Žádné specielní nároky na dodání zahraničního platebního příkazu
- Využití dlouholetých zkušeností našich partnerů na čínském a indickém trhu
- Dodržení vysoké kvality tohoto způsobu platby je možné díky nabídce podpory v německém jazyce.
Jak využít výhod tohoto produktu?
Zašlete jednoduše, jako dříve, zahraniční platbu v měně USD do Oberbank – s uvedením BIC banky příjemce v Číně nebo Indii. Vaši platbu zpracujeme jako Oberbank CHINA PAY nebo Oberbank INDIA PAY.
Pro provedení Vašich přeshraničních plateb v den valuty v rámci Oberbank Česká republika / Rakousko / Bavorsko / Slovensko / Maďarsko.
Výhody:
- Zúčtování v den valuty
- Atraktivní zpoplatnění
- Rychlá informace o zpracování transakce
Profitujte z těchto výhod při převodech v rámci Oberbank mezi zeměmi Česká republika / Rakousko / Bavorsko / Slovensko a Maďarsko a optimalizujte svou likviditu.
Předpoklady:
- Účet v Oberbank ve 2 zemích
- Podání příkazu do 15:00 hod
- Příkaz bez konverze
Stáhnout
Oberbank Payment Area
Rychlé a výhodné služby spojené s účtem, platebním stykem a cash managementem překračující hranice pěti zemí.
Výhody:
- 1 partner – 5 zemí
- platební příkazy mezi Oberbank v České republice, v Rakousku, v Bavorsku, na Slovensku a v Maďarsku se zpracovávají rychle a za výhodných podmínek
- finanční poradenství v místě v německém jazyce se zohledněním místních daňových a právních předpisů
- aktuální informace o účtu v písemné nebo elektronické formě
Zvyšte svoji atraktivitu pro obchodní partnery přímým bankovním spojením v rámci skupiny Oberbank.